Translate

sobota, 17 maja 2014

Babka Gotowana


Składniki:
1 szkl. cukru
1 szkl mąki tortowej i ziemniaczenej
6-7 jaj w zależności jakie duże
cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
olejek arakowy kilka kropel
1 kostka margaryny (np. kasia)
2 łyżki oleju

Wykonanie:
Białka oddzielić od żółtek, białka ubić na sztywno, żółtka utrzeć z cukrem  i masłem oraz 2 łyżkami oleju na puszystą masę, następnie dodawać po trochu mąkę wymieszaną z ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia,
później dodać aromat i cukier waniliowy cały czas ucierając (ja ucieram mikserem) na końcu dodać pianę z białek i wymieszać delikatnie drewnianą łyżką.
Wlać ciasto do specjalnej foremki wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą. zamknąć pokrywę i włożyć do dużego garnka z gotującą się wodą, woda powinna sięgać do 3/4 foremki do uwypuklenia na foremce.
Zamknąć pokrywką garnek i gotować 1 godzinę, ja gotowałam 1 godzinę i 10 minut, po tym czasie wyjąć foremkę  wody, otworzyć wieczko i zostawić aby odparowało, gdy ciasto już odparuje i lekko przestygnie,
położyć na foremkę płaski talerz i odwrócić opukując aby uwolnić ciasto.
Udekorować lukrem lub rozpuszczoną czekoladą ( ja preferuję lukier) inwencja dowolna.












2 komentarze:

  1. Wspaniały przepis:) udała się fantastycznie:)polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło czytać taki komentarz, smacznego :)

    OdpowiedzUsuń

Print

Print Friendly and PDF