Translate

sobota, 1 grudnia 2018

Pączki z lodówki



Najlepsze pączki jakie robiłam . Mięciutkie , puszyste i nie chłoną tłuszczu . U mnie z czekoladą jagodową oraz marmoladą ,posypane cukrem pudrem .


Składniki na pączki "z lodówki"

1 kg mąki
0,5 l mleka
2 jajka 3 zółtka
1 paczka drożdży świeżych 100g
2-3 łyżki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 margaryny lub masła
zapach (rumowy, skórka pomarańczowa kandyzowana, itp) opcjonalnie
olej do smażenia
cukier puder i cukier waniliowy do posypania

Przygotowanie dania pączki "z lodówki"

Drożdże, łyżka ciepłego mleka i troszkę cukru, rozbełtać, pozostawić do wyrośnięcia. Rozpuścić margarynę. Do miski wsypać mąkę, dodać pozostałe składniki. Ciasto wyrobić, przykryć ściereczką, wstawić na 05 godz do lodówki. Po półgodzinie (nie więcej) ciasto wałkować na grubość ok. 0,5 cm, zlepiać po 2, a do środka ulubiony dżem.Ja nie wałkowałam tylko odrywałam po kawałku ciasta ,nadziewałam marmoladą i czekoladą .Następnie zlepiałam i formowałam kuleczki.
Wylepić wszystkie pączki, w tym czasie pierwsze nadają się już do smażenia. Po usmażeniu, jeszcze ciepłe obtoczyć w cukrze z cukrem waniliowym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print

Print Friendly and PDF