Translate

sobota, 14 czerwca 2014

Cycki Murzynki


Przepis ten trochę zmodyfikowałam tak aby wyszedł każdemu i był prosty w wykonaniu, polecam zrobić go bez żadnych owoców ponieważ ciasto jest tak pyszne że nie potrzebuje upiększaczy.
Smacznego!

Ciasto makowo-kokosowo-bezowe
  • 6 białek (dałam 5)
  • 1 szkl. cukru (użyłam 3/4 szkl.)
  • 1 szkl. wiórek kokosowych (dałam niepełną)
  • 1 szkl. suchego maku (dałam niepełną)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia.
Masa:
1         1/2 l słodkiego mleka
2         1 kostka masła lub margaryny (25 dag)
3         2 budynie śmietankowe lub waniliowe
4         1 cukier wanilinowy
5         cukier kryształ do smaku
6         puszka ananasów( lepiej ich nie dodawać bo mogą  rozpuscić krem budyniowy ponieważ ananas zapobiega zakrzepom i rozkłada białka dobry na diete)
Dodatkowo
  • biszkopty okrągłe(ok 30 szt. małych biszkoptów), rodzynki
POLEWA CZEKOLADOWA
1/4 kostki margaryny
3 łyżki wody
3 łyżki cukru
3 łyżki kakao

·   
Ciasto. Białka ubić na sztywną pianę, dodawać cukier, mak, wiórki kokosowe i proszek do pieczenia. Ciasto piec ok. 30-35 min. w temp. 180°C.
Masa: w 1/2 szklanki mleka roztrzepać budynie (nie może być grudek). Resztę mleka zagotować z cukrem wanilinowym i cukrem kryształem, wlać roztrzepany budyń i ugotować (gdy wlewamy budyń należy zmniejszyć gaz pod garnkiem). Kostkę masła lub margaryny utrzeć, dodając przestudzony budyń. Dodać pokrojone w kostkę ananasy, masę wyłożyć na ostudzony biszkopt.

POLEWA CZEKOLADOWA
Margarynę rozpuścić z wodą,cukrem i kakao. Gotować 2 minuty mieszając aby wyszła gładka konsystencja.


Każdego biszkopta polać polewą czekoladową i położyć na wierzch rodzynkę. Dobrze schłodzić w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print

Print Friendly and PDF