Translate

niedziela, 17 maja 2015

pulpety z resztek kurczaka w sosie śmietanowo koperkowym



Składniki

ok 300 g gotowanego mięsa z kurczaka (mogą być pozostałości po faszerowanym kurczaku świątecznym, gotowanym z rosołu, czy nawet duszonym kurczaku) ja zmieliłam 3 duże piersi
2 jaja
1 kajzerka namoczona w mleku lub chleb
1 mała cebula
pół papryki (kolor obojętny)
2 ząbki czosnku lub 1 większy
1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki
1 łyżeczka posiekanej bazylii
2 łyżki posiekanego koperku
ok 150 ml śmietanki
ok. 300-500 ml rosołu (może być z dnia poprzedniego)
sól, pieprz,
mąka do obtaczania pulpetów (ja nie obtaczałam)
2 łyżki masła

Sposób przygotowania

Ugotowane mięso z kurczaka zmielić w maszynce razem z namoczoną w mleku i odciśniętą kajzerką, cebulą i czosnkiem. Do masy dodać drobno pokrojoną paprykę, żółtka, natkę pietruszki, bazylię, sól i pieprz. Dokładnie wymieszać. Białko jajka ubić na sztywno i dodać do masy mięsnej, wymieszać. Z powstałej masy formować kulki wielkości orzecha włoskiego. Każdą obtaczać w mące i zrumienić na maśle. Zrumienione z każdej strony pulpety zalać rosołem. Rosół powiniem przykrywać 3/4 wysokości pulpetów. Doprowadzić je do wrzenia i gotować ok 15 minut. Potem dodać tyle śmietanki aby pulpety były całkowicie przykryte sosem. Doprowadzić śmietanowy sos do wrzenia i znów gotować ok 15 minut. Jeśli sos jest zbyt rzadki zagęścić go odrobiną mąki, dodać koperek i pogotować chwilkę.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print

Print Friendly and PDF