Translate

poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Barszcz czerwony



Składniki:

♣ 1,5 kg buraków czerwonych
♣ 2-3 ząbki czosnku
♣ 3 płaskie łyżki cukru (można troszke mniej)
♣ 3 łyżki octu
♣ 4-6 ziarna ziela angielskiego
♣ 1 duży liść laurowy( ja daje 6-7, uwielbiam)
♣ 1 śmietana kwaśna 18%
♣ sól
♣ pieprz
♣ 2,5 litra wody
♣ ewentualnie majeranek
♣ ewentualnie 1-2 żeberka (ja gotowałam na 3 żeberkach)
Dodatkowo
ziemniaki dowona ilość
♣ skwarki z boczku,lub kiełbasy przesmażone z cebulką.
♣ zielony koperek

Wykonanie:
Buraki obrać i umyć, pokroić w kawałki. Część liści z buraków zwiazać zeby się nie rozpadly
i wrzucić do garnka.
Zalać wodą, dodać przyprawy, czosnek,sól i cukier, gotować 20 min.
Po tym czasie wlać ocet i gotować jeszcze 15 min.
Odstawić barszcz na 1,5 -2 godz, żeby nabrał kolorku i smaku.
Śmietanę rozrobić w miseczce z  gorącym barszczem ( nie gotować)
Wlać do garnka i doprawić pieprzem.
Ugotować ziemniaki, utłuc (ja nie tłuke).
Wyłożyć na talerz, posypać skwarkami i koperkiem.
Z boku wlać barszcz.
To najlepszy barszcz mojej babci, prosty i smaczny. 

Do barszczu starłam kilka buraczków na tarce o dużych oczkach, można też do gotowania wrzucić jabłko.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print

Print Friendly and PDF