Translate

czwartek, 14 kwietnia 2016

pasta jajeczna


przepis na małą formę keksówkę

Składniki:

8 jajek, ugotowanych na twardo, obranych ze skorupek i startych na tarce o grubych oczkach lub drobno posiekanych
1 duża cebula, pokrojona w kostkę, lekko podsmażona na odrobinie oliwy
1 pęczek szczypiorku
5 czubatych łyżek żółtego sera, startego na tarce o grubych oczkach (ja użyłam sera cheddar)
pół niedużej drobno pokrojonej czerwonej papryki
1 jajko surowe
 5 łyżek bułki tartej
5 czubatych łyżek śmietany 18%, może też być kremówka
sól, pieprz
ostra papryka mielona


1.   Posiekane jajka, wystudzoną podsmażoną cebulę, surowe jajko, papryke i bułkę tartą połączyłam; dokładnie, ale bez przesady, nie powinna się z pasztetu zrobić pasta. Dodałam śmietanę, ser i posiekany szczypiorek. Przyprawiłam solą, pieprzem i papryką i wymieszałam dokładnie.

Jeżeli konsystencja jest za sucha, trzeba dodać więcej śmietany, jeżeli za mokra, dosypać bułki tartej.

2.   Przygotowałam foremkę do pieczenia, najlepsza jest mała keksówka. Wyłożyłam ją folią aluminiową tak, żeby duży kawałek wystawał z jednej strony i żeby można było nim przykryć pasztet podczas pieczenia.

3.   Piekarnik rozgrzałam do 190'C. Pasztet, przykryty folią, piekłam przez około 35 minut, aż brzegi się zrumieniły (zaglądałam pod folię). Po tym czasie odkryłam wierzch i piekłam jeszcze przez około 20 minut. Wierzch musi być lekko rumiany, ale nie spieczony.
Pasztet trzeba zostawić do wystygnięcia, zanim się go wyjmie z formy. Dopiero wtedy osiągnie przyjemnie  zwartą konsystencję.
Do pasztetu można podać sosy, majonezowy, chrzanowy, czy inny. Na stół świąteczny, doskonały byłby wiosenny, z rzodkiewką, ogórkiem zielonym i szczypiorkiem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print

Print Friendly and PDF